Saturday, January 7, 2017

Life is a journey

Assalamualaikum! hi guys!
    How are you today? hope all doing good.. actually entry kali ni saja nak share pasal kehidupan. Life is a journey....
Yah! as you know right sebagai manusia kita semua tak lari dari kancah kehidupan, setiap perkara yang kita lakukan hari demi hari pasti akan memberikan impak kepada kita tak kira lah kecil atau besar, contohnya seperti gembira,sedih,marah,kecewa dan sebagainya.
     Sebenarnya ini lah kehidupan.. kita harus mengharunginya dengan hati yang ikhlas dan terbuka, setiap benda yang terjadi sudah tertulis dan sebagai hamba kita tak perlu lah merungut atau mengeluh dengan kehidupan kita,seharusnya kita belajar utk menghargai dan menerima nikmat kehidupan yg diberikan ini dengan sebaiknya.
       Jika kita telah melakukan kesilapan dan kesalahan kita haruslah belajar dari perkara tersebut dan berusaha utk tidak mengulanginya lagi. Bercakap mengenai rezeki pulak, sebenarnya segala rezeki yang datang kepada kita adalah rezeki yg datang dari Allah s.w.t. Tugas kita sebagai hamba hanyalah memohon dan berdoa agar rezeki yg diberikan adalah baik dan barakah serta memohon supaya pintu rezeki kita diperluaskan hari demi hari.
      Terapkan dan pesan pada diri masing masing supaya melakukan sesuatu perkara dgn hati yang ikhlas tanpa mengharapkan balasan. Dan kita harus igt setiap perkara yg terjadi pada kita hari demi hari sebagai seorang manusia merupakan perkara yg sudah ditetapkan oleh-Nya dan sudah tentu ada hikmah disebalik kejadian. Hargailah pelayaran bahtera kehidupan kita dengan sebaik mungkin, nescaya kita akan dapat merasai nikmat kehidupan yg sebenar!

                          Photo: Aril Asm

I Asked For Strength
And God gave me Difficulties to make me strong,

I Asked for wisdom
And God gave me problem to solve,

I Asked for prosperity
And God gave me Brain and Brawn to work

I Asked for Favour
And God gave me opportunities

               I Received nothing I wanted
              I Received anything I needed

                    Photo: HanifHussain


No comments:

Post a Comment